2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Légi roham 2005

Art of WAR  |  2006. 01. 18., 10:25

Június 13–17. között került sor a Légi roham 2005 – éleslövészettel egybekötött –  repülőharcászati gyakorlatra. A gyakorlat – melyet megtekintett dr. Fapál László, a HM közigazgatási államtitkára, Braun László mérnök altábornagy, a HM HVK főnökének első helyettese, valamint Sági János vezérőrnagy a légierő parancsnoka – ugyanis nem csak a feladatok nehézségi fokában különbözött minden eddigitől.

Mint azt Orosz Zoltán ezredes, a helikopterezred parancsnoka elmondta: első alkalommal vettek részt szárazföldi csapatok – a 25/88. Könnyü Vegyes Zászlóalj és a 34. Bercsényi László Felderítő-zászlóalj – alájátszóként a légierő gyakorlatán.

De új volt ez a gyakorlat abban az értelemben is, hogy első alkalommal gyakoroltak határvédelmi és különleges müveleti feladatokat nemzetközi parancsnokság alatt, más állam területén. A beállított helyzet szerint ugyanis négy képzeletbeli nem NATO-tag ország között konfliktus alakult ki, melynek során az egyik ország megtámadta szomszédját. Miután az ENSZ politikai erőfeszítései nem jártak eredménnyel, a Biztonsági Tanács felkérte a NATO-t, hogy nyújtson katonai segítséget a válság megoldásához. A NATO az ENSZ felhatalmazása alapján létrehozta a Karpatian Emergency Response Force (KERF) hadosztályt, melyben magyar alkalmi harci kötelékként a helikopterezred, a könnyü vegyes zászlóalj és a felderítő zászlóalj kijelölt alegységei is megkezdték a békekikényszerítő müveletek végrehajtását.

A gyakorlaton – többek között – végrehajtották a feladatorientált felkészítést, az áttelepülést a müveleti területre, ideiglenes, tábori repülőtér kialakítását, a légi roham és különleges müveleti erők tevékenységének légi támogatását, valamint a helikopter éleslövészetet. (A feladatokban a helikopterezred 170, a könnyü vegyes zászlóalj 160, a felderítő-zászlóalj 60 fővel vett részt, a légi müveleteket hat harci és négy szállító helikopterrel hajtották végre.)

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.