Dél-Korea megkapta első 214-es típusú tengeralattjáróját, ami a Son Won II elnevezést kapta. Építése során a német fejlesztő (HDW) sajátos technológiáját használták fel. A konkrét tervek az eredeti hármon túl, további 6 darab 1600 tonnás 214-es típusú modell megépítését írják elő az elkövetkező 14 évben. Dél-Koreának már 9 darab 1100 tonnás 209-es típusú, tengeralattjárója van, melyeket Németországban terveztek és gyártottak.
A 214-es tengeralattjárók üzemanyag cellákat használnak, melyek segítségével akár két hétig is képesek a víz alatt maradni. A dél-koreaiak meg vannak elégedve a 209-esekkel, viszont aggodalomra adhat okot, hogy az első 214-esekkel - melyeket Görögország már megkapott – rengeteg a probléma.
Görögország ugyanis 4 darab 214-es típusú tengeralattjárót vásárolt Németországtól, melynek első példánya körülbelül egy éve érkezett meg a hellének földjére. Nem sokkal ezután derült fény arra, hogy a hajók átlagosan mintegy 400 hibával kerültek leszállításra. A további három darabot már Görögországban építették meg, melyek közül az elsőt hamarosan vízre bocsátják, az illetékesek mégis borúlátóak.
A 214-es típusú tengeralattjáró paraméterei a következők: 1700 tonna súly, 62 méteres hosszúság és 27 fős személyzet. Ezeken túl fontos még megemlíteni, hogy 4 darab torpedóvetője, 35 km/h-ás merülési sebessége van. Ezeket a tulajdonságokat tetőzi még a 365 méteres merülési mélysége.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |