2017. 10. 19. csütörtök
Nándor
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megfáradt szárnyú vasmadarak

Art of WAR  |  2008. 11. 17., 07:49

Az elmúlt évben az amerikai haditengerészet (US Navy) felfedezte, hogy az F/A-18E/F Super Hornet szárnyainak bizonyos része a vártnál jóval előbb el fog használódni. Egy átfogó vizsgálat során, ahol 476 darab Hornetet vizsgáltak át, a szakemberek mindössze 10 darabnál találtak problémát. A fejtörést a a fegyverzetfelfüggesztő konzolok bekötési pontjai okozzák, ahol az anyagfáradás igen komoly gondot okozhat.

Az előzetesen még 6000 órányi repülésre tervezett alkatrészek így mindössze 3000 órányi repülésre alkalmasak a továbbiakban. Természetesen az ehhez hasonló anyagfáradás, ami előbb-utóbb az alkatrész töréséhez vezet, nem ritka a repülőgépek esetében, viszont igen nagy jelentősége van annak, hogy a szakemberek pontosan megbecsüljék az egyes részek várható élettartamát. A haditengerészet természetesen megteszi a szükséges lépéseket, ezért bizonyos módosításokat fognak elvégezni a Horneteken. Sok esetben ez akár több millió dollárba is kerülhet, az F/A-18-asoknál viszont valószínüleg kevesebből is megússzák a javítást.

Hasonló probléma ezidáig nem fordult elő az F-18-as régebbi változatainál, mivel felépítésük teljesen eltérő, mint az F/A-18 E, F és G verzióké. Az F/A-18 E és F változatok kifejlesztésekor a haditengerészet döntött úgy, hogy az elnevezés utaljon arra a típusra, melyek pótlására, kiegészítésére szánják őket. Ezért a logikusnak tünő F-24 megnevezés helyett maradtak a jól bevált F-18-nál. Paramétereiket tekintve is igen eltérőek, hiszen az F/A-18E/F körülbelül 25%-kal nagyobb, mit a korábbi F/A-18-as típus, és hajtómúve is erősebb. A haditengerészet a nevek hasonlóságával több anyagi forráshoz is jutott a Kongresszustól, mivel az F/A-18E/F-t - teljesen jogosan - a korábbi típusok továbbfejlesztett változatának tekintették.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

A Lufthansa Csoport légitársaságai mintegy 12,7 millió utast szállítottak 2017 szeptemberében, 17,8%-kal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A rendelkezésre álló utaskilométerek száma 11%-kal haladta meg az előző évit, miközben az árbevétel 12,9%-kal nőtt.