Mérföldkövet jelentő esemény előtt áll a robotrepülőgépek (UAV) fejlesztésének és alkalmazásának világa, hiszen a pilóta nélküli harci repülőgépek (UCAS) hamarosan meghódítják a repülőgép-hordozók fedélzetét is. A szakértők szerint ez áttörést hozhat a katonai repülésben, hiszen ezek a harci UAV-k sok feladatkörben tudnak majd hatékony segítséget nyújtani az egyes fegyvernemeknek, kiemelkedően a haditengerészetnek.
Az UCAS-D program illetékesei szerint az amerikai haditengerészet (US Navy) a harci robotrepülőgépek segítségével nagy előrelépést tehet a felderítés, információszerzés, valamint harci feladatok ellátásában. Az első UCAS (Unmanned Combat Air Systems) robotrepülőgépet, melyet a Northrop Grumman fejlesztett ki, 2008. december 16-án mutatták be a gyártó Palmdale-i központjában. Az X-47B névre keresztelt UCAS-ból két darabot fognak legyártani a US Navy számára, melyek segítségével demonstrálni tudják a harci UAV-k repülőgép-hordozókon való alkalmazhatóságát.
A bemutatást követően az UCAS-ra még számos tesztelés vár 2009-ben, első repülését pedig a jövő év őszére tervezik. A repülőgép-hordozókon leghamarabb 2011-ben láthatjuk az X-47B-t, melynek építésében a Northrop Grumman cégen kívül egyéb partnerek is részt vesznek, például a Dell, az Eaton Aerospace, a GE Aviation, a Honeywell, a Lockheed Martin és a Pratt & Whitney.