Kanada még múlt évben vásárolt 75 db RG-31 Nyala páncélozott járművet, és nagy részüket egyből a 2300 fős afganisztáni kontingenshez irányította. A kanadai verziót két nem szokványos berendezéssel is ellátták: az egyik a fedélzeti zavaróberendezés, amellyel a rádió-távirányítással működésbe hozható útszéli robbanószerkezetek ellen kívánnak védekezni. A másik a jármű tetejére épített távirányított géppuska, amelyet a járműben lévő kezelő irányít. Ahogy ez lenni szokott, a két rendszer nehezen fért meg egymással.
Ezt tetézte, hogy a zavaróberendezésnek „köszönhetően” a Nyalák generátora rövid időn belül müködésképtelenné vált. Az afgán hegyek egy lerobbant katonai jármü számára – még ha páncélozott is – nyilván nem a legbiztonságosabb helyek egyike. A hibákat immár sikerült kiküszöbölni, így a zavaróberendezés már tényleg csupán a bombák müködésbe hozatalát zavarja (nem pedig a gépágyúét is), s a generátor is rendeltetésének megfelelően üzemel.
Ennek a Nyalának hajtott neki robbanóanyaggal megrakott személygépkocsijával egy öngyilkos merénylő
Ennyi maradt az öngyilkos merénylő kocsijából
Ezektől a meglehetősen kellemetlen hibáktól eltekintve azonban magára a jármüre nem lehet panasz. Eddig három jármü közelében robbant bomba, amely során nyolc fő sérült meg, egy pedig életét vesztette. A háromból az egyik jármü sérülése ellenére is sikeresen visszatért a legénységével együtt, akiknek bajuk nem esett.
Nyala „szelíden”
A Nyalát Dél-Afrikában gyártják, felszereléstől függően akár egymillió dollárba is kerülhet. Mint minden, kategóriájába tartozó jármü, a Nyala alváza is V alakú. Kialakítástól függően 5–11 fő szállítható az 5 tonnás jármüvön. A Kanadának eladott verzió az RG-31M, azaz a jármüben összesen öt fő tartózkodhat, illetve egy tonna teher is szállítható. A jármü „szelíd” megjelenése miatt egyre közkedveltebb nemzetközi segély- és egyéb szervezetek körében is.