2023. 03. 21. kedd
Benedek
: 392 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Amerikai Tengerészgyalogság vezető nélküli tehergépjárműveket tesztel hagyományos konvojban

Art of WAR  |  2012. 08. 27., 09:56

Az Amerikai Tengerészgyalogság befejezte azt a kísérletet, mely során vezető nélküli tehergépjárműveket vegyítettek hagyományos, emberek által vezett gépjárműoszlopba, mely a technológia jövőbeni, szélesebb körben történő alkalmazása előtt kövezi ki az utat. A Cargo UGV (vezető nélküli szárazföldi teherjármű) néven ismert tesztek keretében az Oshkosh Defence két járművet szerelt fel a TerraMax technológiával. A kutatás célja az volt, hogy megállapítsák vajon képesek-e a “robot” tehergépjárművek hagyományos, ember által vezetett gépjárművek között konvojban üzemelni, és ha igen, akkor hogyan. A kísérlet ötletét számos, halálesettel végződött hagyományos konvojt ért támadás hívta életre.

“Ha képesek lennénk a tengerészgyalogosokat ilyen robottal vezérelt szállító jármüvekkel a célterületre juttatni, akkor először is csökkenthetnénk a sérülések számát, másodszor pedig több haditengerész maradna a különböző helyszíneken történő bevetésekre”, - nyilatkozta Warren Watts százados, logisztikai tiszt a hónap elején Las Vegas-ban megrendezett Vezető Nélküli Gépjármüvek Szövetségének nemzetközi konferenciáján. “A technológia alkalmazása logisztikai- és katonai erősokszorozóvá válhat”, - tette hozzá a százados.

A US Marines és az Oshkosh három “meghatározott müszaki kiértékelést” hajtott végre a virginiai Fort Pickettben, a pennsylvániai Gascolában, valamint a floridai Eglin légibázison.

Cargo UGVAz utolsó kísérlet során a tengerészgyalogosok két önrendelkezésü robotjármüvet, valamint egy parancsnoki- és ellenőrző jármüvet irányítottak hagyományos, katonák által vezetett gépjármüoszlopon belül.

“Az általános tapasztalatok nagyon pozitívak voltak”, - mondta Watts majd hozzátette: “a rendszer felhasználóbarát módon  igazából azt tette amit tennie kellett”

A robotok által vezérelt gépjármüvek nem tértek le az útról, elkerülték az akadályokat, egy sávban haladtak, tartották sebsségüket és bár “nem pontosan úgy vezettek, mint ahogyan az emberek”, de a rendelkezésünkre álló robottechológia mai szintjének megfelelően végezték a feladatokat – számolt be Watts százados.

A tesztelők megismerték a parancsnoki- és ellenőrző rendszert, amely más típusú gépjármübe építve 3-5 robotvezérelt jármü egyidejü irányítását tenné lehetővé a tengerészgyalogosok számára.

Az Oshkosh képviselőinek elmondása alapján a vezető nélküli jármüre szerelt elektromos érzékelők virtuális képet alkotnak a körülötte lévő világról. Ha például a jármü elé ember vagy akár állat lép, a fékek müködésbe lépnek.

A tengerészgyalogosok tesztjei során a vezető nélküli jármüvek haladási sebessége a 60 km/h-t is elérte.

A rendszert egyébként úgy tervezték meg, hogy bármilyen szárazföldi katonai  jármübe beépíthető legyen annélkül, hogy annak szállítótere, szállítási kapacitása csökkenne, nyilatkozták az Oshkosh szakemberei. A végső cél  egy olyan, helytakarékos módon beépíthető  rendszer kifejlesztése, mellyel a jármü ember által vagy robot üzemmódban is bevethető, alkalmazható lesz.

“Az Oshkosh a kísérlet során használt TerraMax prototípus rendszert néhány héten belül beépítettea gépjármüvekbe. Bár a rendszer jól vizsgázott a tesztek során, a technológia katonai felhasználása jelenleg még nem tisztázott.” - jegyezték meg a cég szakemberei.

“Terrmészetesen szeretnénk tovább folytatni a technológia fejlesztését és tesztelését, hogy lássuk hová fejlődik és milyen lehetőségeket tartogat.” – mondta Watts, majd végül hozzátette: “Bár nincs hivatalos program ilyen típusú rendszerre, az Amerikai Tengerészgyalogság érdeklődését fejezte is.”

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 02. 23., 15:10
Szerbiának erős hadseregre van szüksége, ellenkező esetben az ország három napon belül megsemmisülhetne, ezért a katonaság és a fegyveripar fejlesztésébe az év végéig további 700 millió eurót fektet Belgrád − közölte Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök az Abu-Dzabiban rendezett nemzetközi fegyverkiállítás apropóján.
2023. 02. 15., 09:21
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
2023. 02. 14., 09:11
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
2023. 02. 09., 10:25
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
2023-02-28 13:31:33
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2023. 03. 20., 13:40
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
2023. 03. 20., 13:15
Az Airbus érkezése várostörténeti jelentőséggel bír, a város gazdasága új szintre lépett.
2023. 03. 17., 14:03
Gépjármű vezetői kiképzésen vett részt a közelmúltban az MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred logisztikai századának állománya, tábori körülmények között.
2023. 03. 16., 14:41
A szlovén parlament védelmi bizottsága jóváhagyta a fegyveres erők (SAF) hosszú távú fejlesztésére vonatkozó határozatot, amely korábbra tervezi a védelmi kiadások növelését – közölte a szlovén közszolgálati televízió március 8-án, szerdán.

  JETfly Magazin

Az 1985-ben indult légitársaság most harmadszor változtat arculatán. A jelenlegi festések 1999 óta láthatóak a világ legnagyobb légitársaságának óriásgépein, és az egyik legismertebb márkajelzéssé váltak ez alatt az idő alatt. A mostani arculatfrissítés a gépek függőleges vezérsíkját és a szárnyakat érinti.