A Közel-Keleten is gyártanak harcjárműveket: ilyen az Al Fahd család, mely külső megjelenésében kísértetiesen hasonlít a BTR harcjárműcsaládhoz.
Az Al Fahd kerekes páncélozott felderítő/szállító harcjármüvet az Abdallah Al Faris Company gyártja, mely Szaúd-Arábiában, Dammanban található, a Perzsa-öböl közelében. Az Al Fahd volt az első páncélozott harcjármütípus, melyet Szaúd-Arábiában gyártottak. Rendszeresítésére a Saudi Arabian National Guardnál 1998-ban került sor, amikor 100 darab kezdte meg szolgálatát.
Ez a típus a nyolckerekes harcjármüvek családjába tartozik. Kétféle változata létezik: az AF-40-8-1 Páncélozott Szállító Harcjármü (APC) és az AF-40-8-2 Páncélozott Harc- és Felderítő Jármü (AFRV).
A lépcsőt is leküzdi
AF-40-80-2 Páncélozott Harc- és Felderítő Jármü (AFRV)
Személyzete négy fő. A jármüre szerelhető torony is, amelybe egy 105 mm-es löveget építettek be (az AF-40-8-1 típusú PSZH tornyába egy 40 mm-es gépágyú szerelhető be.) A vezetőtérben nappali és éjjeli vezetéshez szükséges periszkópok vannak rendszeresítve. Ezeket a periszkópokat a kezelőszemélyzet részére is be lehet szerelni.
Meghajtás, erőátvitel
Az Al Fahd (AFRV) egy tizenkét hengeres, 550 lóerős, Deutz léghütéses motorral van ellátva. Vízhütéses motor opcióként beszerelhető. A sebességváltó típusa ZF 6WG-200, amit a Zahnradfabrik Passau GmbH gyárt. Müúton csak a középső négy kerék hajtott és kormányzott. Maximális közúti sebessége 90 km/h. Az 550 literes üzemanyagtartály 600 km-es távolságra elegendő gázolajat tárol.
A páncéltest kialakítása, a motor, az erőátvitel gyártási technológiája, valamint a többi müködést biztosító berendezés megbízhatósága magas fokú bevethetőséget és alkalmazhatóságot biztosít a speciális terepviszonyok között. Nehéz terepen való áthaladáskor mind a nyolc kerék együttes meghajtására is van lehetőség. A harcjármü sebességváltója müködhet manuálisan és automata módban is. A jármü képes leküzdeni a 80%-os lejtőt és az 55%-os oldallejtőt is.
40 mm-es toronnyal nehéz terepen
A 80%-os lejtőt is képes leküzdeni
Az 55%-os oldallejtőn is boldogul
A jármü magas nyomású rendszere kettős felépítésü: egy nitrogénrugós rendszert kombináltak egy hidraulikus rendszerrel. A kettősségnek a fegyverek müködésekor és nehéz terepen való áthaladáskor van jelentősége.
Nehéz terepen
A jármü átalakítható úszóképes eszközzé, de alapból nem minden jármü úszóképes. Maximális úszósebessége 8 km/h.
Úszóképes eszköz (opcionális)
Önvédelem
A páncéltest acéllemezekből készül, kevlárréteggel bevonva. A légkondicionáló berendezés és az ABV védelmi berendezés alaptartozék. Manuális tüzoltó berendezéssel látták el a harcjármüvet, az automata tüzoltó berendezés opcionálisan szerelhető be.
AF-40-8-1 Páncélozott Szállító Harcjármü
Az AF-40-8-1 típusú Páncélozott Szállító Harcjármü 11 fő felszerelt katonát és a harcjármüvezetőt viheti magával. A motor ennél a harcjármünél az orr-részben van elhelyezve. A PSZH-t fel lehet szerelni harcjármütoronnyal, amelyben egy 40 mm-es gépágyú kapott helyet. Az üzemanyagtartály kapacitása ennél a típusnál is 550 literes. A motor viszont kisebb: itt egy Deutz 10 hengeres, 400 lóerős motort helyeztek el. A jármü önsúlya szintén kisebb, mint a harc/felderítő jármüé, így 800 km-es hatótávolságra képes az eszköz.
Technikai adatok
Személyzet: 1 + 3 fő vagy 11 + 1 fő Fegyverzet: 105 mm rövid csőhátrasiklású ágyú vagy 40 mm-es gépágyú Maximális sebesség müúton: 90 km/h terepen: 65 km/h vízen: 8 km/h Lejtőleküzdő képesség: 80% Oldallejtő-leküzdő képesség: 55% Hatótávolság: 600 km Hossz: 7900 mm Szélesség: 2940 mm Jármütípus: 8 x 8 Önsúly: 16 300 kg Harci súly vízen: 2200 kg Harci súly terepen: 5500 kg A motor típusa: léghütéses Deutz motor, 12 hengeres, 550 lóerős vagy 10 hengeres, 400 lóerős Az üzemanyagtartály kapacitása: 550 literVáltó: automata (manuális is lehet) Fokozatok: 6 + 1 fokozat Elektromos rendszer: 12-től 24 V-ig Akkumulátorok: 4 db, 125 Ah-s Az orrpáncél védettsége: 14 mm-es tölténytől véd (300 m-en túl) Az oldal- és hátsó páncél védettsége: 7,62 mm-es tölténytől véd (25 m-en túl)