Miután hazarendelték Japánban található előretolt bázisáról a USS Kitty Hawk (CV 63) repülőgép-hordozót kivonják az aktív szolgálatból. Ez az egység volt az amerikai haditengerészet (US Navy) utolsó, hagyományos meghajtású „úszó repülőtere”. A hét felvételein az utolsó gépek felszállását, valamint az immár repülőeszközei nélkül hajózó veterán óriást tekinthetik meg olvasóink.
Több mint négy évtizednyi szolgálat után a USS Kitty Hawk (CV 63) kivonási procedúrája megkezdődött. A hajó sorsa még kétséges, elképzelhető, hogy tartalékállományban marad, az is lehetséges, hogy múzeumként hasznosítják, ugyanakkor nem kizárt egy esetleges értékesítési ügylet sem, hiszen India megvásárolná a hajót. Legrosszabb esetben a lángvágók martalékává válik a legendás repülőgép-hordozó, ennek azonban egyelőre kevés az esélye.
A képekre kattintva a felvételek nagy felbontásban is letölthetőek.
Amikor még népes volt a fedélzet...
Az utolsó gőzkatapultos felszállást 2008. augusztus 6-én 19.53-kor hajtották végre a hajó fedélzetéről. Egy korszak ezzel a manőverrel véget ért, hiszen a US Navy utolsó, még hagyományos meghajtású repülőgép-hordozója is eltünik a világtengerekről
Felkészülés az utolsó felszállásra. Két F/A-18C Hornet várja az utolsó indulási parancsot a hordozó fedélzetén
Az utolsó felszállások egyike… A VFA-195 század egyik F/A-18C Hornet repülőgépe utoljára hagyja el a USS Kitty Hawk (CV 63) gőzkatapultját. A statisztikai adatok szerint az elmúlt 46 évben 448 300 darab gőzkatapultos felszállás és 407 511 fékezőkábeles leszállás történt a USS Kitty Hawk (CV 63) fedélzetén
Üres fedélzettel, repülőgépei és helikopterei nélkül hajózik San Diego felé a flotta legidősebb, még aktív hadihajója. A kivonásra kerülő egységet a nukleáris meghajtású, a Nimitz-osztályba tartozó USS George Washington (CVN 73) repülőgép-hordozó váltja majd fel Japánban