Az Egyesült Államok légiereje (USAF) B-2A Spirit típusú, lopakodó bombázókat vezényelt február utolsó napjaiban a Csendes-óceánon található Guam-szigetre, mely a térségben az amerikai erők egyik legfontosabb légitámaszpontja. A nagy harcértékű, méregdrága gépek az ősrégi, de még napjainkban is szolgálatban álló B-52H Stratofortress gépeket váltották fel. Az amerikai légierő hivatásos fotósainak segítségével most mi is bepillantást nyerhetünk a civilek számára ritkán látható eseményekbe.
A Northrop által gyártott B-2 Spirit (Szellem) szubszonikus (hangsebesség alatti) lopakodó bombázó repülőgép 1989-ben hajtotta végre első felszállását. Formája, szerkezete és speciális borítása egyaránt azt szolgálja, hogy a repülőgép láthatatlan maradjon az ellenséges radarok előtt. Kizárólag az amerikai légierő állományában állnak csak szolgálatban ezek a nagy harcértékü stratégiai bombázó repülőgépek.Mellesleg ez a furcsa formájú gép a világ legdrágább repülőeszköze, az UFO kinézetü stratégiai csapásmérők ugyanis darabonként mintegy kétmilliárd dollárba kerültek az amerikai adófizetőknek. Éppen a magas ár miatt mindössze 21 darab épült belőlük, jelenleg azonban már csak 20 darab létezik, ugyanis 2008-ban éppen a Guam-szigeten zuhant le az egyik.
A képekre kattintva a felvételek nagy felbontásban is letölthetőek.
Valahol a végtelen óceán felett, útban a Guam-szigeten található Andersen légitámaszpontra. Az amerikai légierő 13. bombázó századába tartozó B-2A Spirit gépek a Whiteman bázisról szálltak fel és a Hawaii-szigetek érintésével települtek át a távoli állomáshelyre
A hatalmas távolság megtételére csak légi utántöltés beiktatásával volt lehetőség. A halszem objektívvel készült felvételen az egyik B-2-es egy KC-135-ös tankerből vesz fel üzemanyagot. A fotós a képet az utántöltést irányító fülkéből készítette
Megérkeztek a gépek Guam-szigetre. Összesen négy B-2-es települt át a Csendes-óceán közepén található, stratégiai fontosságú támaszpontra. A gépeket mintegy 250 fős müszaki személyzet is elkísérte Guam-ra