A kanadai repülőgép-vezető képzésre készülő hadnagyok vizsgáztak május 20-án az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison. Immár hagyomány, hogy a Vegyes Kiképző Repülőszázadnál ilyenkor a szülők is személyesen győződhetnek meg fiaik tudásáról, hiszen hivatalosak erre a jeles eseményre.
A tengerentúli képzésre (NATO Flying Training in Canada, NFTC) történő előválogató repülőképzést ünnepélyes keretek között zárták. Kiengedő repülésnek hívják azt a gyakorlati feladatsort, melyet végrehajtanak a fiatalok. Ezt követi az NFTC - képzés több fázisa.
7 fő eredményesen végezte el a 35 órás repülőkiképzést. Katonatisztként megtették az első döntő lépést a vadász-repülőgép-, illetve helikopter-vezető hivatás felé. Évekkel korábban, még civilként, a pályára irányító repülő táborokban ismerkedtek a repüléssel. Az azóta eltelt időszak alatt katonai alapképzést, ejtőernyős kiképzést kaptak; repülő-müszaki és repülő-szakmai elméleti oktatásban részesültek; a repülésekre, a Jak-52 típus vezetésére a földön készültek fel. Ezt követően kerülhettek az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Vegyes Kiképző Repülőszázad Jak-52-es légcsavaros repülőgépeire. A kiengedő repülés alkalmával alap repülési gyakorlatokat mutattak be a pilóta jelöltek.
A kiválasztás, az egészségi felmérések igazolják, a kiképzést követően rendelkeznek azokkal a képességekkel, melyek alapján katonai pilótákká válhatnak. Képzésük a Vegyes Kiképző Repülőszázad állományának alaprendeltetési feladata. A honvédség harcászati repülő, harci- és szállító helikopter egységei, alegységei részére biztosítanak utánpótlást. Oktatói tevékenységük szakmai felügyeletét az NFTC programban, a Repülő Felkészítési Főnökség repülő-hajózó állománya látja el.
A négy fázisból álló NFTC program első, magyarországi fázisa az oktatóval tett első repüléssel kezdődött és most, a kiengedő repüléssel zárult. Az idén 7 tagú pilóta-csoport tett sikeres vizsgát. A 7 tiszt május hónap végén utazhat a kanadai bázisra, a repülőgép-vezető program folytatására.