2017. 10. 22.
Előd
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MALÉV típustörténeti érmesorozat a JETfly Webáruházban!

Art of WAR  |  2013. 04. 25., 15:51

Volt egyszer egy légitársaság, egy magyar nemzeti légitársaság, mely sajnálatos módon 65 év után, 2012. február 3-án hajnalban leállította járatait. A MALÉV leállítása sok embert érintett, sok ember emlékében él mindmáig! A JETfly Webáruházba most új, MALÉV típustörténeti érmesorozat érkezett, melyet minden MALÉV-nál egykoron repülő és dolgozó, továbbá a polgári repülés szerelmeseinek, a repülést és a repülőgép típusokat kedvelő Olvasóink részére ajánlunk.

Az érmék méltó emléket állítanak a légitársaságnak és típusainak, a sorozat gyüjtők értékes darabja lehet. Az érmesorozat, melyet 3 különböző anyagból (sárgaréz, nemesacél, titán) is megrendelhet, a Magyar Légiközlekedési Vállalat színeiben repült repülőgépeket mutatja be. Az érmék másik oldala tükörpolírozott, így gravírozható. Amennyiben szeretné még egyedibbé tenni az érmét, vegye igénybe a 25 karakteres INGYENES gravírozási ajánlatunkat. A kívánt feliratot a megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni.

A MALÉV rövid története:

A II. világháború után, 1946. március 29-én alakult meg a MALÉV elődje, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt., a Maszovlet, melynek első járatai még belföldiek voltak. Az első külföldi járat 1947-ben indult Románia fővárosába, Bukarestbe, az első külföldi menetrendszerü járat pedig az akkor csehszlovák főváros, Prága volt. 1954. november 25-én Magyarország és a Szovjetunió államközi szerződést írt alá, melynek értelmében Magyarország megvásárolta a Szovjetunió részesedését is, ezt követően megalakult a Maszovlet jogutódja, a Magyar Légiközlekedési Vállalat, a MALÉV.

1989 előtt a MALÉV kizárólag szovjet fejlesztésü repülőgépeket üzemeltetett, ezek sorában 1968. december 22-én érkezett meg az első sugárhajtású gép, a Tupoljev Tu-134-es, illetve 1973-tól a Tu-154-esek. Később megkezdődött a Tupoljevek cseréje, bérelt Boeingekre. Az első ilyen repülőgép egy Boeing-737-es volt, míg az első „nagygép”, egy Boeing-767-es 1993. május 10-én állt szolgálatba. 1995 decemberében érkezett az első Fokker-70-es repülőgép, melyekkel elkezdődött a kiöregedő Tu-134-esek leváltása. Az utolsó Tu-154-est 2001-ben vonták ki a forgalomból. A MALÉV 2003. február 7-én kezdte meg a régi Boeingek cseréjét az új Boeing-737 NG (Next Generation) típusú gépekre. A géppark korszerüsítése 2005 áprilisára fejeződött be, amikor a MALÉV átvette a 18-ik Boeing-737 NG típust.

Az érmék a B 737-700-as (2003-2012), a B 737-800-as (2003-2012), a B 767-es (1993-2008), a Q-400-as (2008-2012), a Fokker 70-es (1995-2010), a Tu-134-es (1968-1997), és nem utolsósorban a Tu-154-es (1973-2001) típusoknak állítanak méltó emléket.

Olvasóink az érméket 3 különböző anyagból, titánból, sárgarézből, nemesacélból rendelhetik meg. A készítő minden érméje müvészi és aprólékos manuális munkavégzés mellett a legmodernebb gyártástechnológiával készült egyedi véset, nem vert vagy öntött tömegcikk! Az érmék átmérője: 40 mm, az érmék vastagsága: 3 mm, szállítási határidő: kb. másfél hét.

A MALÉV típustörténeti érmesorozat mellett a JETfly Webáruház további repülős érméket is kínál, melyeken a MiG-29 Fulcrum és a JAS-39 Gripen típus, illetve a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma és Dongó századának emblémája látható. Ezek akár alumíniumból is megrendelhetőek.

A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Dongó századának jubileumi festésü MiG-29 Fulcrum vadászgépe látható az érmén. "Gracy" a Magyar Légierő 70. születésnapja alkalmából kapta jubileumi festését, melyet a 2008-as repülőnapon láthatott a nagyközönség. A vadászgépet az érmén "MiG-29 Fulcrum" felirat futja körül! Csak az érme egyik oldala vésett!

A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Dongó századának emblémája. A dongót a "Kecskemét Dongó Repülőszázad" felirat futja körül! Csak az érme egyik oldala vésett!

A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma századának emblémája. A tükörpolírozott üvöltő pumafejet a "Vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse" felirat futja körül!

Kérjük látogasson el a shop.repulonap.hu oldalra és tekintse meg teljes érmekínálatunkat!

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-10-02 09:28:57
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-27 14:19:27
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.