Volt egyszer egy légitársaság, egy magyar nemzeti légitársaság, mely sajnálatos módon 65 év után, 2012. február 3-án hajnalban leállította járatait. A MALÉV leállítása sok embert érintett, sok ember emlékében él mindmáig! A JETfly Webáruházba most új, MALÉV típustörténeti érmesorozat érkezett, melyet minden MALÉV-nál egykoron repülő és dolgozó, továbbá a polgári repülés szerelmeseinek, a repülést és a repülőgép típusokat kedvelő Olvasóink részére ajánlunk.
Az érmék méltó emléket állítanak a légitársaságnak és típusainak, a sorozat gyüjtők értékes darabja lehet. Az érmesorozat, melyet 3 különböző anyagból (sárgaréz, nemesacél, titán) is megrendelhet, a Magyar Légiközlekedési Vállalat színeiben repült repülőgépeket mutatja be. Az érmék másik oldala tükörpolírozott, így gravírozható. Amennyiben szeretné még egyedibbé tenni az érmét, vegye igénybe a 25 karakteres INGYENES gravírozási ajánlatunkat. A kívánt feliratot a megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni.
A MALÉV rövid története:
A II. világháború után, 1946. március 29-én alakult meg a MALÉV elődje, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt., a Maszovlet, melynek első járatai még belföldiek voltak. Az első külföldi járat 1947-ben indult Románia fővárosába, Bukarestbe, az első külföldi menetrendszerü járat pedig az akkor csehszlovák főváros, Prága volt. 1954. november 25-én Magyarország és a Szovjetunió államközi szerződést írt alá, melynek értelmében Magyarország megvásárolta a Szovjetunió részesedését is, ezt követően megalakult a Maszovlet jogutódja, a Magyar Légiközlekedési Vállalat, a MALÉV.
1989 előtt a MALÉV kizárólag szovjet fejlesztésü repülőgépeket üzemeltetett, ezek sorában 1968. december 22-én érkezett meg az első sugárhajtású gép, a Tupoljev Tu-134-es, illetve 1973-tól a Tu-154-esek. Később megkezdődött a Tupoljevek cseréje, bérelt Boeingekre. Az első ilyen repülőgép egy Boeing-737-es volt, míg az első „nagygép”, egy Boeing-767-es 1993. május 10-én állt szolgálatba. 1995 decemberében érkezett az első Fokker-70-es repülőgép, melyekkel elkezdődött a kiöregedő Tu-134-esek leváltása. Az utolsó Tu-154-est 2001-ben vonták ki a forgalomból. A MALÉV 2003. február 7-én kezdte meg a régi Boeingek cseréjét az új Boeing-737 NG (Next Generation) típusú gépekre. A géppark korszerüsítése 2005 áprilisára fejeződött be, amikor a MALÉV átvette a 18-ik Boeing-737 NG típust.
Az érmék a B 737-700-as (2003-2012), a B 737-800-as (2003-2012), a B 767-es (1993-2008), a Q-400-as (2008-2012), a Fokker 70-es (1995-2010), a Tu-134-es (1968-1997), és nem utolsósorban a Tu-154-es (1973-2001) típusoknak állítanak méltó emléket.
Olvasóink az érméket 3 különböző anyagból, titánból, sárgarézből, nemesacélból rendelhetik meg. A készítő minden érméje müvészi és aprólékos manuális munkavégzés mellett a legmodernebb gyártástechnológiával készült egyedi véset, nem vert vagy öntött tömegcikk! Az érmék átmérője: 40 mm, az érmék vastagsága: 3 mm, szállítási határidő: kb. másfél hét.
A MALÉV típustörténeti érmesorozat mellett a JETfly Webáruház további repülős érméket is kínál, melyeken a MiG-29 Fulcrum és a JAS-39 Gripen típus, illetve a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma és Dongó századának emblémája látható. Ezek akár alumíniumból is megrendelhetőek.
A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Dongó századának jubileumi festésü MiG-29 Fulcrum vadászgépe látható az érmén. "Gracy" a Magyar Légierő 70. születésnapja alkalmából kapta jubileumi festését, melyet a 2008-as repülőnapon láthatott a nagyközönség. A vadászgépet az érmén "MiG-29 Fulcrum" felirat futja körül! Csak az érme egyik oldala vésett!
A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Dongó századának emblémája. A dongót a "Kecskemét Dongó Repülőszázad" felirat futja körül! Csak az érme egyik oldala vésett!
A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma századának emblémája. A tükörpolírozott üvöltő pumafejet a "Vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse" felirat futja körül!
Kérjük látogasson el a shop.repulonap.hu oldalra és tekintse meg teljes érmekínálatunkat!