2024. 03. 02. szombat
Lujza
: 394 Ft   : 364 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MALÉV típustörténeti érmesorozat a JETfly Webáruházban!

Art of WAR  |  2013. 04. 25., 15:51

Volt egyszer egy légitársaság, egy magyar nemzeti légitársaság, mely sajnálatos módon 65 év után, 2012. február 3-án hajnalban leállította járatait. A MALÉV leállítása sok embert érintett, sok ember emlékében él mindmáig! A JETfly Webáruházba most új, MALÉV típustörténeti érmesorozat érkezett, melyet minden MALÉV-nál egykoron repülő és dolgozó, továbbá a polgári repülés szerelmeseinek, a repülést és a repülőgép típusokat kedvelő Olvasóink részére ajánlunk.

Az érmék méltó emléket állítanak a légitársaságnak és típusainak, a sorozat gyüjtők értékes darabja lehet. Az érmesorozat, melyet 3 különböző anyagból (sárgaréz, nemesacél, titán) is megrendelhet, a Magyar Légiközlekedési Vállalat színeiben repült repülőgépeket mutatja be. Az érmék másik oldala tükörpolírozott, így gravírozható. Amennyiben szeretné még egyedibbé tenni az érmét, vegye igénybe a 25 karakteres INGYENES gravírozási ajánlatunkat. A kívánt feliratot a megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni.

A MALÉV rövid története:

A II. világháború után, 1946. március 29-én alakult meg a MALÉV elődje, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt., a Maszovlet, melynek első járatai még belföldiek voltak. Az első külföldi járat 1947-ben indult Románia fővárosába, Bukarestbe, az első külföldi menetrendszerü járat pedig az akkor csehszlovák főváros, Prága volt. 1954. november 25-én Magyarország és a Szovjetunió államközi szerződést írt alá, melynek értelmében Magyarország megvásárolta a Szovjetunió részesedését is, ezt követően megalakult a Maszovlet jogutódja, a Magyar Légiközlekedési Vállalat, a MALÉV.

1989 előtt a MALÉV kizárólag szovjet fejlesztésü repülőgépeket üzemeltetett, ezek sorában 1968. december 22-én érkezett meg az első sugárhajtású gép, a Tupoljev Tu-134-es, illetve 1973-tól a Tu-154-esek. Később megkezdődött a Tupoljevek cseréje, bérelt Boeingekre. Az első ilyen repülőgép egy Boeing-737-es volt, míg az első „nagygép”, egy Boeing-767-es 1993. május 10-én állt szolgálatba. 1995 decemberében érkezett az első Fokker-70-es repülőgép, melyekkel elkezdődött a kiöregedő Tu-134-esek leváltása. Az utolsó Tu-154-est 2001-ben vonták ki a forgalomból. A MALÉV 2003. február 7-én kezdte meg a régi Boeingek cseréjét az új Boeing-737 NG (Next Generation) típusú gépekre. A géppark korszerüsítése 2005 áprilisára fejeződött be, amikor a MALÉV átvette a 18-ik Boeing-737 NG típust.

Az érmék a B 737-700-as (2003-2012), a B 737-800-as (2003-2012), a B 767-es (1993-2008), a Q-400-as (2008-2012), a Fokker 70-es (1995-2010), a Tu-134-es (1968-1997), és nem utolsósorban a Tu-154-es (1973-2001) típusoknak állítanak méltó emléket.

Olvasóink az érméket 3 különböző anyagból, titánból, sárgarézből, nemesacélból rendelhetik meg. A készítő minden érméje müvészi és aprólékos manuális munkavégzés mellett a legmodernebb gyártástechnológiával készült egyedi véset, nem vert vagy öntött tömegcikk! Az érmék átmérője: 40 mm, az érmék vastagsága: 3 mm, szállítási határidő: kb. másfél hét.

A MALÉV típustörténeti érmesorozat mellett a JETfly Webáruház további repülős érméket is kínál, melyeken a MiG-29 Fulcrum és a JAS-39 Gripen típus, illetve a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma és Dongó századának emblémája látható. Ezek akár alumíniumból is megrendelhetőek.

A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Dongó századának jubileumi festésü MiG-29 Fulcrum vadászgépe látható az érmén. "Gracy" a Magyar Légierő 70. születésnapja alkalmából kapta jubileumi festését, melyet a 2008-as repülőnapon láthatott a nagyközönség. A vadászgépet az érmén "MiG-29 Fulcrum" felirat futja körül! Csak az érme egyik oldala vésett!

A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Dongó századának emblémája. A dongót a "Kecskemét Dongó Repülőszázad" felirat futja körül! Csak az érme egyik oldala vésett!

A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma századának emblémája. A tükörpolírozott üvöltő pumafejet a "Vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse" felirat futja körül!

Kérjük látogasson el a shop.repulonap.hu oldalra és tekintse meg teljes érmekínálatunkat!

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 15., 15:16
Új-Zéland Védelmi Minisztériuma bejelentette, hogy a Lockheed Martin Marietta-i üzemében lefestették az első C-130J szállító repülőgépüket, mely tervezetten idén érkezhet Új-Zéland légierejéhez.
2024-02-09 11:15:42
Újabb mérföldkő a magyar KC-390-es programban: 2024. február 8-án Brazíliában levegőbe emelkedett a Magyar Honvédség első Embraer KC-390 típusú katonai szállítórepülőgépe, ami a tervek szerint ez év folyamán érkezik Magyarországra.
2024-02-06 11:13:03
A legnagyobb volt, a legtöbb nehézlöveggel felszerelve és egyben a legfényűzőbb. Mielőtt egyáltalán szolgálatba állt volna, már három ország is birtokolta. Ez volt a HMS Agincourt csatahajó, egy igazi különlegesség a hadihajók között.
2024-02-05 13:57:16
2024. január 12-én Detrich István úr és a Meteor Természetbarát Turista Egyesület meghívására a kaposvári Takáts Gyula Könyvtárban tartott vetítőképes előadást Huszár András, „A hadak útján – Katonahőseink nyomában” címmel. Az előadás anyaga már visszanézhető!
2024-02-01 14:07:08
Az amerikai Bremertonban működő, elsősorban katonai, rendőrségi, tűzoltó és mentöhajók tervezésére és gyártására szakosodott SAFE Boats International (SBI) egyetértési és együttműködési megállapodást írt alá az elektromos meghajtású csónakokra specializálódott brit Vita Power vállalattal egy zéró kibocsátású, kisméretű járőrhajó kifejlesztéséről és gyártásáról.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 29., 10:24
A Védelmi Innovációs Kutatóintézet a NATO Innovációs Alappal együttműködve új lehetőségeket teremt a védelmi technológiát fejlesztő magyar vállalkozásoknak – mondta dr. Porkoláb Imre dandártábornok, a HM védelmi innovációért felelős miniszteri biztosa.
2024. 02. 28., 10:40
A Magyar Honvédség Klapka György 1. Páncélosdandár egy Gidrán harcjárművet biztosít a BOK Sportcsarnokban szervezett rendezvényre.
2024. 02. 27., 10:38
A horvát kormányfő alig két hónapja még kizártnak tartotta a sorkötelezettség visszaállítását. Egy újabb fordulat után kiderült: jövőre mégis indul, csak sorkatonaság helyett kötelező katonai alapképzésnek nevezik, és három hónapig tart.
2024. 02. 22., 09:38
A terv közös katonai gyakorlatokat, konferenciákat, oktatási-, képzési- és kiképzési, hadtörténeti és hadisírgondozási együttműködést, valamint hagyományőrző rendezvényeket, programokat foglal magába a 2024-es évre.

  JETfly Magazin

A Gripen legújabb generációjának számító E változatból Svédország mellett eddig csak Brazília rendelt, ezért a gyártó világszerte új vásárlókat keres: jelenleg európai, ázsiai és dél-amerikai országokkal zajlanak tárgyalások.