Június hatodika – Baross Gábor, a dualizmus korának kiemelkedő gazdaság-és közlekedéspolitikusának születésnapja – hagyományosan az MH Közlekedési Szolgálat napja. A jeles alkalmat megünneplendő, ebben az évben is nagyszabású rendezvénysorozatot szervezett az MH Összhaderőnemi Logisztikai Támogató Parancsnokság (ÖLTP) Katonai Közlekedési Központja.
A szolgálat mottójához – semmi sem történik, amíg valami meg nem mozdul – híven sport és tanulmányi verseny, a legendás „vasminiszter” szobrának megkoszorúzása és hajókirándulás színesítette a programot, de a szolgálat napján ünnepélyes állománygyülést is tartottak az ÖLTP Zách utcai objektumában. Az ünnepségen a Honvéd Együttes nagy sikert aratott müsora után, a szolgálat napja alkalmából elismeréseket adtak át.

A HM HVK főnöke, Havril András vezérezredes köszöntőlevelet írt a szolgálat katonáinak, amelyben kiemelte: a közlekedési szolgálatnak köszönhetően az élő erő, bármilyen anyag, fegyver, technika kellő időben és mennyiségben kerül a megfelelő helyre. Nélkülük a katonai szervezetek feladataikat nem tudnák teljesíteni. A NATO, és benne a Magyar Honvédség képességei átalakultak, előtérbe kerültek a könnyebb felszereléssel rendelkező mozgékonyabb, a világ bármely pontjára telepíthető, rövid készenléti idejü katonai szervezetekkel végrehajtott müveletek. Az ilyen müveletekben hallatlanul megnő a közlekedési szolgálat munkájának jelentősége mind az alegységek kitelepülése és visszavonása, mind pedig ellátásuk, pihentetésük, váltásuk végrehajtása során. Ezeken kívül a nagy távolságú szállítások megszervezése és a szövetségesekkel való koordinálás terén is kiemelkedő szerepe van – fogalmazott levelében a vezérkari főnök.

Szarvas László mérnök ezredes, az MH Közlekedési Szolgálat főnöke ünnepi beszédében kiemelte Baross Gábor pályafutásának legfontosabb állomásait. Hangsúlyozta: a miniszter tevékenysége idején, az úgynevezett zónatarifa-rendszer bevezetésével, három év alatt 6,1 millióról 26,7 millióra emelkedett a vasúton rendszeresen közlekedők száma. A szolgálat jelenlegi helyzetével kapcsolatosan pozitív képet festett, hiszen a szolgálat zökkenőmentesen el tudja látni mind belföldi, mind a nagy körültekintést igénylő külföldi szakfeladatait is. A szolgálatfőnök helyzetelemzése összecsengett dr. Gáspár Tibor mérnök vezérőrnagynak, az MH ÖLTP parancsnokának mondandójával.

A parancsnok leszögezte: büszke a közlekedésiek teljes személyi állományára, mert a logisztikai szakágon belül az elsők között értették meg a változás szavát és hamar a Magyar Honvédségben zajló korszerüsítési folyamat motorjává váltak. Dr. Gáspár Tibor mérnök vezérőrnagy csupán egyetlen példát említett a hatékony munkavégzésre: a korábbi évekhez képest ma már 100 millió forint (!) nagyságrendü összeget lehet megtakarítani egy-egy nagyobb volumenü külföldi szállításnál, köszönhetően az állomány szakértelmének, kapcsolatainak és munkamódszereinek. S ha ehhez hozzátesszük, hogy a közlekedési szolgálat jelentős részt vállalt az árvíz elleni védekezésből – amely tulajdonképpen színtiszta logisztikai feladat, vélte a parancsnok – akkor valóban elmondhatjuk: a szolgálat jó úton jár. Mert ugye tudjuk: semmi sem történik, amíg valami meg nem mozdul…