Volt műszakiak, vadászpilóták és a magyar katonai repülés barátai emlékeztek arra, hogy az orosz államadósság fejében 20 évvel ezelőtt érkeztek meg a MiG-29-es vadászgépek a kecskeméti betonra. A rendezvény mottója lehetett volna: \"Mi egy gazdag nemzet vagyunk\". Míg a lengyel légierő 2028-ig hadrendben tartja a modernizált típust, mi 2010.12.16-án kivontuk azt. Hogy miért háborog a szakma, néhány adat a MiG-29 hazai történelméről: a legkevesebbet a 12-es oldalszámú gép repült, összesen 189 órát.
Legtöbbet a 27-es oldalszámú (UTI) több mint 1500 órát. A repült idő a 17 év alatt 647 órás átlagnak felel meg, mely évi 38 órás átlagot jelentett gépenként. Legtöbbet 1995-ben repültek a magyar MiG-ek, összesen 3533 órát, míg legkevesebbet 2009-ben, itt már csak 225 órát.
Mai napig is érthetetlen a magyar állam pazarlása.A rendezvényt "Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület" szervezte és a JETfly támogatta. A rendezvény - stílusosan - egy MiG-29-es hajtómü indításának meghallgatásával indult és Veres Zoltán bemutatójával zárult.