2017. 10. 24. kedd
Salamon
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szír vegyi fegyverek

Art of WAR  |  2006. 11. 26., 18:48

Ugyan a szír hadsereg nem rendelkezik nukleáris fegyverekkel, ám olyan ballisztikus rakétákból álló erőt állított fel, amely képes vegyi fegyverek (jelen esetben ideg- és mustárgáz) célba juttatására.

Feltételezések szerint 1200 rakétával kell számolni, amelynek 85%-a az Iránban és Észak-Koreában továbbfejlesztett SCUD családhoz tartozik. A fő módosítás az alap-SCUD-hoz képest a megnövelt üzemanyagtartály, amellyel a hatótáv így 700 km-re nőtt. Ez azt jelenti, hogy Izrael bármely pontja ellen csapást tudnának mérni. A fennmaradó 15%-ot a modernebb, szilárd üzemanyagú, orosz építésü SS-21-ek alkotják - ezek hatótáva azonban csak 70 km. Számokban kifejezve ez kb. 600 db 700 km hatótávval, kb. 400 db 300-400 km hatótávval és kb. 200 db 70 km hatótávval rendelkező ballisztikus rakétát jelent. Ezek mindegyike 500 kg harci résszel szerelhető föl.

SCUD találkozása egy Patriottal (fotó: USAF)

A szír hadsereg a SCUD rakéták indítására összesen 70 db mobil indítóállással rendelkezik, s ugyanennyi áll rendelkezésre az SS-21 célba juttatásához is. Ezeket és a kiszolgálójármüveket 15 vagy ennél is több rejtett, föld alatti alagútrendszerben tárolják. A SCUD rakéták nagy hátránya, hogy az indítási előkészületek kb. egy órát vesznek igénybe. Az üzemanyaggal való feltöltés szintén körülményes. Létezik néhány föld alatti indítóállás is, ám ezeket egy esetleges konfliktus során hamar megsemmisítenék, így a mobil indítóállások rendkívüli jelentőséggel bírnak. Ezeket csak pilóta nélküli felderítőgépekkel, müholdakkal vagy egyéb eszközökkel lehetne megtalálni. Tovább növeli a ballisztikus rakéták súlyát a szír hadseregben, hogy ezek képezik tulajdonképpen az egyetlen megbízhatóan müködő erőt, hiszen az ország gazdasági helyzete és a Szovjetunió összeomlása miatt a többi haderőnem hatékonysága gyenge.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 09., 09:29
„A magyar társadalom büszke önökre, akik önként vállalták a legnemesebb szolgálatot” – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter október 7-én, a nyugat-magyarországi önkéntes területvédelmi tartalékosok eskütételének alkalmából.
2017. 10. 06., 10:07
Magyar és amerikai különleges műveleti csoportok folytatnak közös kiképzést Magyarországon. A 2009 óta tartó együttműködés fenntartásán túl a legfőbb cél a közös gyakorlás, valamint a hadműveleti tapasztalatok kölcsönös cseréje.
2017. 10. 04., 12:52
Az Airbus Defense and Space vállalat a napokban erősítette meg, hogy 2017. szeptember 27-én átadta az 50. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet a soron következő megrendelőnek.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 24., 09:26
Komoly összegért vásárol ukrán haditechnikát a Magyar Honvédség egyik régi beszállítója.
2017. 10. 19., 11:48
A budaörsi repülőtér kisgépes világa az a hely, ahol a terepszín nem rejt, hanem vonzza a figyelmet. Jelen esetben a magyar katonai repülés történetének két emblematikus típusához.
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.

  JETfly Magazin

Hónap végén ismét jön az óraátállítás, ezzel pedig kezdetét veszi a légiközlekedésben is a téli szezon. A nyári időszak után a téli menetrend is teljes: kilenc új járat és sok más fejlesztés gondoskodik arról, hogy a novembertől március végéig tartó időszakban se múljon el az utazási kedv.