Néhány évvel ezelőtt a világ tömegtájékoztatási eszközei az orosz védelmi ipar teljesítményével voltak tele azok után, hogy az oroszok a malajziai LIMA-2009 kiállításon jelentették be új rakétakomplexumukat, a Club-K-t. A média, a katonai szakértők, a haditechnikai eszközök „szerelmeseinek” érdeklődését a rakétakomplexum egyedi megoldású indítóállása váltotta ki.
A Club család többi tagjától – amelyek szintén „Kaliber” osztályú rakétákat használnak – eltérően, a Club-K nem rendelkezik önhordó alappal. Menetben a rakétaindító állvány semmiben sem különbözik egy 20 vagy 40 láb hosszúságú, „standard” konténertől. Ennek tükrében ez a megoldás feltételezhetően jelentősen növelni fogja a komplexum harci potenciálját.
A Club-K tervezési munkálatairól először mindössze egy animációs film volt fellelhető, amely nagy általánosságban mutatta be a müködést, valamint a rakéták konténerben történő elhelyezésének előnyeit. Azonban ez csak egy számítógépes animáció volt. A konténeres rakétaindító állványt müködés közben csak később, 2011-ben, az IMDS-2011 Nemzetközi Haditengerészeti Kiállításon láthatták az érdeklődők. Akkor a kiállítási területen rögtön két konténert is bemutattak, amelyek úgy méretükben, mint berendezésükben eltértek egymástól. Ugyanakkor a bemutatott indítóállványok csak müködő „modellek” voltak és nem prototípusok. 2012. augusztus 22-én a „Morinformszisztéma-Agat” konszern hivatalos internetes oldalán egy hírben számoltak be a Club-K komplex kísérleteinek beindításáról.
A hírhez csatoltak egy rövid videót is, az első indítások egyikéről, hiszen ez esetben is, mint általában, kilövési tesztekkel vette kezdetét a sorozat. Információk szerint, az indítási próbák során a H-35UE típusú cirkálórakétát alkalmazták. A nyilvánosságra került videón az látható, hogy a rakéta begyújtja a hajtómüvet és sikeresen elhagyja a szállító-indító konténer belsejében található indítóállványt. Jelenleg nem a kilőtt rakéta röppályája a fontos, hanem sokkal inkább az, hogy a kezdeti szakaszban, az indítás után a rakéta elhagyja a szállító-indító konténert és az a biztonsági zónán kívül csapódjon a földbe, ahol nem sebesít meg senkit.
A Club-K tesztjeinek beindítása ismételten az újszerü rakétaindító állványra és álcázásra terelte a szakemberek figyelmét. Előnye, hogy elméletileg bármilyen, konténer szállítására alkalmas szállítóeszközön (vasút, közút, folyami-, tengeri út), különlegesebb előkészületek nélkül bárhová eljuttatható. Előnye mellett természetesen kétségeket is felvet, hiszen több szakember arra figyelmeztet, hogy a különleges jelölés nélküli konténerek milyen módon szállíthatók „civil” kereskedelmi körülmények között.
A felmerülő kritikák és viták azonban a legkevésbé zavarják a fejlesztőket. Augusztus végén került sor az első indítási tesztekre H-35UE típusú rakétákkal és a közeljövőben újabb kísérletekre kerül sor más típusú – 3M-54E és 3M14E – rakétákkal.
Napjainkban a projekt munkálatai a kezdeti szakaszban vannak. Az első rakétaindítások technikai részleteit nem hozták nyilvánosságra, a fejlesztő cég csak az ilyen esetekben szokásos rövid értékelést adta közre, azaz „sikeres”.
Hazai cégek drónjait, repülőeszközeit és integrálható szenzorait mutatták be a Magyar Honvédség meghívott szakembereinek a Védelmi Innovációs Kutatóintézet (VIKI) által szervezett szakmai napokon július 1-én és 2-án, a hajmáskéri Kiképző Bázison.
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. július 1-jén, a honvédek jogállásáról szóló kormányrendelet hatályba lépésének napján Budapesten aláírták a Honvédelmi Minisztérium és Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) együttműködési megállapodását.
„Szeretem, megvédem!" mottóval indít toborzókampányt a területvédelmi ezredekbe a Magyar Honvédség - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a kampány megnyitóján június 17-én, hétfőn, Budapesten.
A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.
Lynx harcjárművel hajtott végre éleslövészetet az MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandár Tatárszentgyörgyön. A szcenárió keretében nemcsak lőttek az ellenségre, hanem a visszavonulást segítő köddel is zavarták őket.
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.