Néhány évvel ezelőtt a világ tömegtájékoztatási eszközei az orosz védelmi ipar teljesítményével voltak tele azok után, hogy az oroszok a malajziai LIMA-2009 kiállításon jelentették be új rakétakomplexumukat, a Club-K-t. A média, a katonai szakértők, a haditechnikai eszközök „szerelmeseinek” érdeklődését a rakétakomplexum egyedi megoldású indítóállása váltotta ki.
A Club család többi tagjától – amelyek szintén „Kaliber” osztályú rakétákat használnak – eltérően, a Club-K nem rendelkezik önhordó alappal. Menetben a rakétaindító állvány semmiben sem különbözik egy 20 vagy 40 láb hosszúságú, „standard” konténertől. Ennek tükrében ez a megoldás feltételezhetően jelentősen növelni fogja a komplexum harci potenciálját.
A Club-K tervezési munkálatairól először mindössze egy animációs film volt fellelhető, amely nagy általánosságban mutatta be a müködést, valamint a rakéták konténerben történő elhelyezésének előnyeit. Azonban ez csak egy számítógépes animáció volt. A konténeres rakétaindító állványt müködés közben csak később, 2011-ben, az IMDS-2011 Nemzetközi Haditengerészeti Kiállításon láthatták az érdeklődők. Akkor a kiállítási területen rögtön két konténert is bemutattak, amelyek úgy méretükben, mint berendezésükben eltértek egymástól. Ugyanakkor a bemutatott indítóállványok csak müködő „modellek” voltak és nem prototípusok. 2012. augusztus 22-én a „Morinformszisztéma-Agat” konszern hivatalos internetes oldalán egy hírben számoltak be a Club-K komplex kísérleteinek beindításáról.
A hírhez csatoltak egy rövid videót is, az első indítások egyikéről, hiszen ez esetben is, mint általában, kilövési tesztekkel vette kezdetét a sorozat. Információk szerint, az indítási próbák során a H-35UE típusú cirkálórakétát alkalmazták. A nyilvánosságra került videón az látható, hogy a rakéta begyújtja a hajtómüvet és sikeresen elhagyja a szállító-indító konténer belsejében található indítóállványt. Jelenleg nem a kilőtt rakéta röppályája a fontos, hanem sokkal inkább az, hogy a kezdeti szakaszban, az indítás után a rakéta elhagyja a szállító-indító konténert és az a biztonsági zónán kívül csapódjon a földbe, ahol nem sebesít meg senkit.
A Club-K tesztjeinek beindítása ismételten az újszerü rakétaindító állványra és álcázásra terelte a szakemberek figyelmét. Előnye, hogy elméletileg bármilyen, konténer szállítására alkalmas szállítóeszközön (vasút, közút, folyami-, tengeri út), különlegesebb előkészületek nélkül bárhová eljuttatható. Előnye mellett természetesen kétségeket is felvet, hiszen több szakember arra figyelmeztet, hogy a különleges jelölés nélküli konténerek milyen módon szállíthatók „civil” kereskedelmi körülmények között.
A felmerülő kritikák és viták azonban a legkevésbé zavarják a fejlesztőket. Augusztus végén került sor az első indítási tesztekre H-35UE típusú rakétákkal és a közeljövőben újabb kísérletekre kerül sor más típusú – 3M-54E és 3M14E – rakétákkal.
Napjainkban a projekt munkálatai a kezdeti szakaszban vannak. Az első rakétaindítások technikai részleteit nem hozták nyilvánosságra, a fejlesztő cég csak az ilyen esetekben szokásos rövid értékelést adta közre, azaz „sikeres”.
Szerbiának erős hadseregre van szüksége, ellenkező esetben az ország három napon belül megsemmisülhetne, ezért a katonaság és a fegyveripar fejlesztésébe az év végéig további 700 millió eurót fektet Belgrád − közölte Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök az Abu-Dzabiban rendezett nemzetközi fegyverkiállítás apropóján.
Nem csak az új technológia fejlesztésére kell összpontosítanunk, hanem arra is, hogy a már meglévő technológiákat innovatív, újszerű módon alkalmazza a haderő a védelmi és támadó funkciókra.
A Duna vízén háromnapos kiképzés keretében tesztelte az MH vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár harctámogató osztagának állománya február nyolcadikától a különleges műveleti képességfejlesztés keretében átépített, újonnan navigációs műszerekkel felszerelt Zodiac Pro 850 típusú hajókat.
Banglades ugyan a világ egyik legszegényebb országa, de a haditengerészet védelmi erőinek egyik legfontosabb része, mivel a nagy kiterjedésű Bengáli-öböl, az itt található fontos nemzetközi kikötők, haditengerészeti támaszpontok, valamint a területhez kapcsolódó gazdasági övezet védelméért is felelős.
A NATO Kiemelt Éberségi Tevékenységű Többnemzeti Harccsoport olasz század katonái sikeres aknavető és tüzérségi éleslövészetet hajtottak végre a Magyar Honvédség Központi Gyakorlóterén, a Bakonyban.
2023 februárjában megalakult a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Nonprofit Zrt.-t (VIKI). Koncepciója szerint a VIKI a kettős hasznosítású, azaz polgári és katonai célra egyaránt alkalmazható technológiák feltérképezésére és annak védelmi célú hasznosításának támogatására hivatott.
Szolnokon tárgyaltak a Regionális Különleges Műveleti Komponens Parancsnokság tagországainak haderőnemi parancsnokai, az MH Összhaderőnemi Különleges Műveleti Parancsnokság által rendezett eseményen.
„És te készen állsz?” – ezzel a szlogennel várja a katonai szolgálat iránt érdeklődőket a Magyar Honvédség. A nagyszabású, egész éves toborzókampány kezdete alkalmából rendezett sajtótájékoztatót 2023. február 13-án tartották meg a Bálnában.
Az Európai Unió Védelmi Alap (EDF) Űrkutatás témakörében rendeztek szakmai workshopot március 24-én, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Zrínyi Miklós Laktanya és Egyetemi Campuson.
Megalakult az első állandó amerikai helyőrség Lengyelországban március 21-én. A 13 katonából és 140 civil munkatársból álló egység az Egyesült Államok Lengyelországba telepített erőinek logisztikai és infrastrukturális támogatását fogja biztosítani.
„High-tech hadsereg, átalakítások, fejlesztések a Magyar Honvédségben” címmel tartott előadást felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak dr. Ruszin-Szendi Romulusz altábornagy, a Honvéd Vezérkar főnöke Veszprémben, a Pannon Egyetemen, március 22-én, szerdán.
Az MH II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred képességei fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlenek azok a technikai eszközök, amelyek a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretén belül folyamatosan érkeznek az ezredhez.
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.