2024. 07. 19. péntek
Emília
: 391 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Első SM–3 Block IB elfogórakétáját indította az Aegis Ashore rendszer

Art of WAR  |  2014. 06. 25., 13:25

Az amerikai Rakétavédelmi Ügynökség (MDA - Missile Defence Agency) által tett bejelentés szerint a Hawaii szigetekről végrehajtott kísérlet során az Aegis fegyverrendszer sikeresen elfogta, követésbe vette, majd az Aegis Ashore rendszer függőleges indítókonténeréből (VLS - Vertical Launch System) indított elfogó rakéta segítségével megsemmisítette a szimulált ballisztikus rakéta  típusú célanyagot. A kísérlet során a rendszer számos tűzvezetési és megsemmisítési funkcióját is tesztelték.

Mivel a teszt során éles célanyag nem került felhasználásra, így leginkább az SM–3 Block IB rakéta biztonságos indítási és a szimulált célanyag elleni kivezetési folyamatát vették górcső alá az MDA és a gyártó Raytheon vállalat szakemberei.

Az MDA szóvivője, Richard Lehner elmondása alapján az Aegis Ashore rendszer következő éles rakétaindítása 2015 közepére várható, mikor is valós célanyag felhasználásával állítják kihívás elé a rakétavédelmi rendszert.

Sikeres Aegis Ashore teszt

Az MDA május végi tesztjének fő célkitüzése annak igazolása volt, hogy az eredeti hajófedélzetre telepített konfiguráció elemeinek fizikai elhelyezkedésétől eltérően az Aegis fegyverrendszer képes magától a fegyverrendszer központi elemeitől távol (mintegy 3,5 mérföld ~ 6 km) elhelyezkedő VLS indítórendszerből megbízható módon és megfelelő pontossággal elfogórakétát indítani.

Sikeres Aegis Ashore teszt

Az Aegis Ashore rendszer kifejlesztése az amerikai Rakétavédelmi Ügynökség projektje, melynek elsődleges célja az európai rakétavédelmi erőfeszítésekhez történő amerikai hozzájárulás, a háromlépcsős EPAA program második fázisának támogatása. Az rendszer ugyanazokat a kulcselemeket tartalmazza, mint az Aegis-rendszerrel felszerelt rombolók és cirkálók: az AN/TPY-1- típusú radarberendezést, a tüzvezető rendszert, az Mk 41 VLS, azaz függőleges indítórendszert, a számítógépes adatfeldolgozó-rendszert, a különböző kivetítő és megjelenítő rendszereket, valamint ezek müködését biztosító elektromos tápegységeket és a vízalapú hütőrendszert. A felsorolt berendezések – a függőleges indítórendszer és az SM–3 (Standard Missile) elfogórakéták kivételével – egy négyszintes, Aegis Ashore Deckhouse (fedélzeti felépítmény) elnevezésü létesítményben kapnak helyet, amely megoldás szintén a fegyverrendszer hajófedélzeti kivitelezéséből eredeztethető.

Fordította/szerkesztette: Könczöl Ferenc alezredes

Forrás: Daniel Wasserbly/Jane\'s Defence Weekly

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 14., 15:43
Egy új harcjármű rendszerbe állításakor az első lépések egyik legfontosabbika a kezelők vezetési rutinjának megszerzése. A június 11-ei héten az MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik legkorszerűbb eszközével, a Leopard 2A7HU típusú harckocsival gyakorolják a harcjárművezetők többek között a közúton való közlekedést.
2024. 06. 11., 14:36
Június 11-én és 12-én összesen 13 Gidrán harcjármű érkezik az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz Tatára – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 07. 11., 10:52
A Honvéd Vezérkar és a zalaegerszegi MouldTech Systems Kft. között létrejött együttműködés keretében drónos meteorológiai mérések segítik a 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokság szervezőit.
2024. 07. 04., 09:57
A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolások részére a „B” kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ és az egészségügyi oktatást tartalmazza.
2024. 07. 03., 11:26
Különleges, római kori szarmata telep feltárásakor kerültek elő veszélyes robbanóeszközök a földből.
2024. 07. 02., 11:49
A Magyar Védelmi Exportügynökség (VEX) saját nemzeti standot állított június 17-21. között a párizsi Eurosatory védelmi ipari kiállításon, amely az egyik legnevesebb európai védelmi kiállítás.

  JETfly Magazin

Újabb repülőgépekre adott le megrendelést a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, amellyel cargo részlegének flottája jövőre 17 példányosra bővül. Az új Boeing 777F gépek csatlakozásával az Emirates SkyCargo 30 százalékkal növeli főfedélzeti rakománykapacitását, hosszú távú megoldást kínálva a keresletnövekedésre.