2017. 10. 17. kedd
Hedvig
: 308 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Iráni C-802 hajóelleni rakéta kudarca

Art of WAR  |  2006. 09. 05., 02:18

Néhány megválaszolatlan kérdésre derült fény egy július 14-én végrehajtott rakétatámadással kapcsolatban. Két C-802 iráni gyártású (amely ott Tondar név alatt ismert) hajó elleni rakétát indítottak július 14-én egy izraeli hadihajó ellen, ám valamiért 360 fontos harcirész az 1100 tonnás korvettet nem süllyesztette el, s valamiért a hajó védelmi rendszerei is ki voltak kapcsolva.

Az okok végeülis kiderültek, s sokat elárulnak a modern hadviselésről. Először is a C-802 rakéta, amely a korvett helikopter hangárjába csapódott egy rakétákra ugyancsak jellemző probléma miatt nem semmisítette meg célját: a harcirész nem robbant fel. A hajófedélzeten a tüzet a fél tonnás rakéta becsapodása és az el nem használt üzemanyag okozta. A másik C-802 egy közelben tartózkodó egyiptomi hajót vett célba és elsüllyesztette (ebbem az esetben müködésbe lépett a robbanófej). Az izraeli hajó rakétaelhárító rendszerei nem voltak bekapcsolva u.i. a rendszerek zavarták a körzetben tevékenykedő izraeli harci gépek tevékenységét. Ez szintén egy komoly probléma a modern hadviselésben, hiszen annyi elektronikus berendezés ad és vesz jeleket, hogy szó szerint összekeverednek a rádiójelek.

A C-802 csupán 6,66 méter hosszú, 360mm átmérőjü, 500 kg tömegü rakéta 360 fontos harci résszel. Az izraeli hadihajó rakéták elleni elektronikus zavaróeszközökkel és Phalanx gépágyútornyokkal is fel volt szerelve. Ezeknek a rendszereknek elvileg üzemelniük kellene, ha feltételezhető, hogy hajó elleni rakétát lőnek ki rá. A Phalanx rendszer körülbelül 5000 méterről észlel egy rakétát és a 20mm gépágyú megközelítőleg 2000 méteres távolságtól hatásos. A rakéták általában 250 m/s sebességgel közelednek, így érthető, hogy a Phalanx rendszer miért teljesen automatizált.

A C-802 radarrávezetést igényel ahhoz, hogy célba találjon, így a rakéta nyílván Libanon tengerparti radarállomásait használta. A hajó megtámadása után az izraeli hadsereg megsemmisítette a szóban forgó radarokat, így nem indítottak több C-802 rakétát, amely immár 30 éves technológián alapszik.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Háború Művészetét a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 27., 14:19
A napokban egy érdekes fotó jelent meg, melyen egy meg nem nevezett egyiptomi légibázison lencsevégre kapták ez első Ka-52-esek egyikét, ráadásul egy AH-64D Apache társaságában.
2017. 10. 02., 09:28
Az I. világháború idején, a Kaiser flottájának talán legfélelmetesebb fegyverei az U-bootok voltak. Az UB-65 jelzésű búvárnaszádtól azonban nemcsak az ellenség tartott, hanem saját legénysége is egyenesen rettegett tőle.
2017-09-25 10:58:39
„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”
2017-09-22 10:57:31
Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 16., 13:12

Lázadás a Szovjetúnióban - 1967

Azt tudjuk, hogy a Szovjetunióban nem létezett nyílt elégedetlenség, sem sztrájkok, sem rendszerellenes tüntetések, felkelések, zavargások. Hivatalosan persze nem.
2017. 10. 12., 11:41
Hetvenhárom éve vette kezdetét az Alföld térségében a második világháború egyik legnagyobb páncélos ütközete.
2017. 10. 10., 10:23
Brnótól Pozsony felé autózva, nagyjából 30 kilométerre a cseh várostól, Starovicky település közelében egy magas talapzatra helyezett harckocsit pillanthatunk meg.
2017. 10. 06., 13:09
Ukrajna a lehető legjobban szeretné csökkenteni az energiafüggőségét Oroszországtól, ráadásul van egy hatalmas sugárszennyezett területe, amit szinte semmire nem lehet használni.

  JETfly Magazin

Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.